عکس| ستاره قرمزها برای زلزله‌زدگان پناهگاه ساخت/ پیراهن آرسنال برتن بچه‌های آفریقایی

عکس| ستاره قرمزها برای زلزله‌زدگان پناهگاه ساخت/ پیراهن آرسنال برتن بچه‌های آفریقایی
شناسه خبـر : ۱۲۷۵۳۰ سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

بوکایو ساکا به ساخت دهکده کانتینری برای کسانی که در زلزله مراکش خانه و کاشانه خود را از دست دادند کمک کرد.

بوکایو ساکا ستاره آرسنال به ساخت دهکده کانتینری برای زلزله‌زدگان مراکش کمک کرده است. وینگر ۲۲ ساله تیم ملی انگلیس ۵۰ کانتینر برای روستایی در منطقه تارودانت تهیه کرده و باعث شده تا ۲۵۵ نفر جایی برای زندگی داشته باشند.

نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در اثر زلزله اوایل سپتامبر جان خود را از دست دادند. در دهکده‌ای که ساکا به آن کمک می‌کند ۴۲ نفر کشته شدند، اما این وینگر با خیریه بیگ‌شو برای کمک به کسانی که جان سالم به در بردند همکاری می‌کند. او گفت: «وقتی خبر زلزله مهیب مراکش را شنیدم شوکه شدم. دلم می‌خواست کمک کنم و شروع کردیم به بررسی اینکه چه کاری می‌توانیم برای کمک به خانواده‌های آواره انجام دهیم. ما راهی برای کمک نسبتاً سریع پیدا کردیم و توانستیم سقفی برای آنها درست کنیم و به کسانی که بدون اینکه مقصر باشند همه چیزشان را از دست دادند آرامش و امید بدهیم. امیدوارم ۸۴ خانواده و مهمتر از همه ۸۹ کودک در کانتینرها بتوانند بخشی از زندگی روزمره خود را بازیابند.»

کانتینرها دارای فضای خواب، آشپزخانه، حمام و دوش و همچنین برق هستند. ساکا در گذشته نیز با بیگ‌شو برای کمک به نیازمندان کار کرده بود. او سال گذشته ۱۲۰ پروژه برای کودکان نیجریه را تامین مالی کرد و اوایل امسال برای ساخت پناهگاه‌هایی برای قربانیان زلزله در ترکیه کمک کرد. ساکا افزود: «در شرایطی که مردم برای بقا می‌جنگند و خانه یا عزیزان خود را از دست می‌دهند، آدم حتی بیشتر از قبل به موقعیت ممتازی که دارد آگاه می‌شود.»

ساکا تنها فوتبالیست مطرحی نیست که به نیازمندان کمک مالی می‌کند. مو صلاح، ستاره لیورپول، مبالغ هنگفتی را به اهداف مختلف اختصاص داد؛ از جمله تامین غذا برای خانواده‌های محروم زادگاهش، اهدای ۵۰۰۰۰۰ پوند به بیمارستان کودکان مصر و اهدای ۲۷۰۰۰ پوند برای کمک به فوتبالیست‌های بازنشسته مصر. سادیو مانه، هم‌تیمی سابق صلاح در لیورپول نیز ۵۰۰۰۰۰ پوند به ساخت بیمارستانی در سنگال و همچنین ۲۰۰۰۰۰ پوند برای مدرسه راهنمایی و ۴۱۰۰۰ پوند برای مبارزه با ویروس کرونا در کشورش اهدا کرد. و کریستیانو رونالدو نیز علاوه بر کمک‌های بی‌شمارش، به بیمارستان‌های پرتغال در طول ویروس کرونا کمک زیادی کرد.

بیشتر بخوانید:

  • اتفاق جدید در ماجرای دعوای دو سنگربان آرسنال/ صلح برقرار شد؟
  • پاسخ زیرکانه اوزیل به اظهارات لئوناردو دی‌کاپریو/ سن آرسنال بالای ۲۵ سال است!

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir